Barion Pixel

Első 10 000 Ft feletti vásárlásodat most INGYEN szállítjuk el neked! Fizetéskor használd a CONCEPT10 kuponkódot.

Általános szerződési feltételek

hatályos: 2023.08.01. naptól

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a GETYOURCONCEPT webshopot üzemeltető

NévFUNDING-PRO Pénzügyi Tanácsadó Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely: 1037 Budapest, Szerecsendió utca 18.földszint 1.

Levelezési cím: 1037 Budapest, Szerecsendió utca 18.földszint 1.

Üzlet, átvételi pont címe: személyes átvételre nincs lehetőség

Nyilvántartásba vevő hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Cégjegyzékszám: 01 09 375967

Adószám: 28833002-2-41

Képviselő: Kovács Tímea

Telefonszám: +36—30-760-1860

E-mail: hello@getyourconcept.hu

Honlap: https://www.getyourconcept.hu

Bankszámlaszám: 11703044-21457500-00000000

IBAN: HU02117030442145750000000000

SWIFT kód: OTPVHUHB

Tárhelyszolgáltató adatai

Név: Rackhost Zrt.

Székhely: 6722 Szeged, Tisza Lajos u. 41

Elérhetőség: +36 1 445 1200

Weboldal: rackhost.hu

www.getyourconcept.hu oldalon elérhető szolgáltatásainak (a továbbiakban: Szolgáltatás) igénybe vevője (a továbbiakban: Ügyfél vagy Vásárló) általi használatának feltételeit, az üzemeltetőt és az Ügyfelet (az Üzemeltető, Ügyfél vagy Vásárló a továbbiakban egyenként: Fél, együttesen: Felek) illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, az elállási jog gyakorlásának feltételeit , a fogyasztói jogokra és a panaszok kezelésére vonatkozó tájékoztatást tartalmazza.

A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.

Az Ügyfél a Megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. Ennek érdekében az Üzemeltető biztosítja, hogy az Ügyfél az ÁSZF elfogadását megelőzően annak tartalmát megismerhesse, értelmezhesse.

Az Üzemeltető az ÁSZF mindenkor hatályos szövegét a www.getyourconcept.hu honlapon keresztül, időbeli korlátozás nélkül elérhetővé teszi.

Az Ügyfél tudomásul veszi és elfogadja, hogy a www.getyourconcept.hu felületén történő regisztrációval és a jelen ÁSZF elfogadásával, regisztráció nélküli vásárlás esetén a Megrendelés leadásával és a jelen ÁSZF elfogadásával az Ügyfél és az Üzemeltető között az ÁSZF-ben meghatározott feltételek szerinti adásvételi jogviszony jön létre.

Az ÁSZF időbeli hatálya

Jelen ÁSZF annak kihirdetésével lép hatályba, és annak visszavonásáig vagy módosításáig hatályban marad. 

Az ÁSZF módosítása

Az Üzemeltető fenntartja a jogot magának arra, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseit bármikor, egyoldalúan módosítsa. Az Üzemeltető az ÁSZF módosításáról legalább annak hatálybalépését megelőző 15 (tizenöt) nappal a www.getyourconcept.hu felületén és az Ügyfél által megadott e-mailcímre küldött értesítésen keresztül tájékoztatja az Ügyfelet és a módosított ÁSZF-et is elérhetővé teszi számára. 

A Szerződés nyelve, a Szerződés formája

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződés nyelve a magyar nyelv.

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Üzemeltető nem iktatja.

A Honlapon található termékeket a Honlapon keresztül kizárólag magánszemélyek vásárolhatják meg. Amennyiben Ön viszonteladóként vásárolna, illetve cégnévre kiállított számlát kérne, kérjük, hogy vegye fel a kapcsolatot az elérhetőségeink valamelyikén.

FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK:

Honlap: a jelen www.getyourconcept.hu oldal

– Felhasználó: az a természetes- vagy jogi személy, aki a Honlap tartalmához hozzáfér;

– Ügyfél az a Felhasználó, aki a Honlapon regisztrál, regisztráció nélkül vásárol, felhasználói fiókkal rendelkezik (a továbbiakban: Saját fiók) – elfogadva ezáltal a jelen Általános Szerződési Feltételeket.

– Vásárló: az az Ügyfél, aki a Honlapon a regisztráción keresztül vagy regisztráció nélkül Megrendelést adott le.

– Saját fiók: az Ügyfél a Honlapon regisztráció útján Saját fiókot hozhat létre neve, e-mail címe és jelszó megadásával. 

– Kosár: A Vásárló/Felhasználó a Honlapnak az a része, ahova a Vásárló/Felhasználó elhelyezheti azokat a Termékeket, amelyeket meg kíván vásárolni az elhelyezés pillanatában, vagy egy későbbi időpontban. Amennyiben a Kosárba helyezett Termékeket Vásárló/Felhasználó a kosárba helyezés időpontjában nem kívánja megrendelni, azokat figyelemmel kísérheti az Üzemeltetőtől kapott Kereskedelmi Értesítéseknek köszönhetően.

– Termékek: minden olyan, a Honlapon feltüntetett élelmiszer, étrend kiegészítő és egyéb, az Üzemeltető által eladásra kínált termék, amely vonatkozásában az Ügyfél a Honlapon a Megrendelését leadhatja. A vásárlás szempontjából Terméknek minősül az Életmódváltó tanácsadás, illetve Kontroll konzultáció megvásárlása is. 

Szerződés: az Üzemeltető és a Vásárló között az Üzemeltető és a Vásárló egyidejű fizikai jelenléte nélkül, a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével a Termékek értékesítése, megvásárlása, az Életmódváltó tanácsadás szolgáltatás megrendelése tárgyában a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint létrejövő adásvételi, illetve tanácsadási szerződés. 

Vételár: a Termékért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás.

– Tartalom: (i) minden olyan adat és/vagy információ (beleértve kép, ábra, logó, grafikai elem, videó, fájl, szöveg, dizájn, cikk, blogbejegyzés, stb.), amely a Honlapon látható és hozzáférhető; (ii) minden olyan e-mail és/vagy egyéb üzenet által tartalmazott adat és/vagy információ, amelyet az Üzemeltető a Vásárlónak elektronikus kommunikációs eszközön keresztül küld; (iii) az Üzemeltetővel partneri kapcsolatban álló harmadik félre, valamint az általa nyújtott szolgáltatásra (különösen, de nem kizárólagosan: futárszolgálat) vonatkozó adatok, információk, árak.

– Hírlevél: elektronikus úton (e-mailben) az Üzemeltető által a hírlevél-szolgáltatásra feliratkozott Felhasználóknak időszakosan küldött kereskedelmi üzenet, kommunikáció, amely a Honlapot érintő változásokról/újdonságokról, a Honlapon megjelenített Termékekről és/vagy az Üzemeltető által adott időszakban szervezett/vállalt promóciókról, kedvezményekről tájékoztat és nyújt információt.

– Megrendelés: a Vásárló által a Termékek vonatkozásában az Üzemeltetőnek tett írásbeli vételi ajánlat.

– Kosárérték: egy Megrendelésben az Üzemeltetőktől megrendelni kívánt Termékek vételárának összege, csökkentve az Ügyfél által felhasznált/igénybe vett kedvezménykupon és/vagy vásárlási utalvány értékével, azaz az Ügyfél által a Megrendelés leadását követően a megrendelni kívánt Termékek ellenértékeként az adott Üzemeltető részére fizetendő összeg.

Végösszeg: a Vásárló vételi ajánlatának elfogadása esetén fizetendő Vételár, szállítási költség és egyéb díj együttes összege. 

Kuponkód: a Vásárló által a Honlapon megvásárolt ajándék vásárlási utalványon szereplő betűkből és számokból álló kód, amelyet a Vásárló vagy az ajándék vásárlási utalvány birtokosa egy következő Megrendelés során a megrendelni kívánt Termék(ek) Végösszegének kifizetéséhez használhat fel ezen betűkből és számokból álló kódnak a Megrendelés folyamatában erre a célra szolgáló mezőbe történő beírásával.

– Kereskedelmi Értesítés: minden olyan, elektronikus kommunikációs eszközön keresztül küldött értesítés (például: e-mail, sms, mobile értesítés, web értesítés stb.), amely általános és tematikus információt tartalmaz a korábban vásárolt termékekhez hasonló, vagy azokat kiegészítő termékekről; egyéb ajánlatokról és promóciókról; illetve piac- és közvéleménykutatások eredményeiről.

A honlap használata

Böngészés 

A Honlap termékbemutatási és online vásárlási lehetőséget biztosít a Felhasználók részére, emellett pedig humán egészség megőrzése és fenntartása témakörében nyilvánosan elérhető tudásanyagokat és Felhasználók által megrendelhető szolgáltatásokat is közzé tesz. A Honlapon bárki böngészhet regisztráció nélkül. A Termékek a Honlapon egyenként találhatóak meg. A terméklistáról a részletes termékoldal a Termék nevére klikkelve érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, főbb adatairól, véleményekről, összetevőkről. Az Üzemeltető a Honlapon a megvásárolható Termékek lényeges tulajdonságairól az egyes Termékeknél szereplő leírásokban ad tájékoztatást. 

Az Üzemeltető a nyilvánosan elérhető anyagokat (cikkeket, blogbejegyzéseket) az Üzemeltető előzetes, nem reprezentatív felmérése alapján egy-egy meghatározott célcsoport számára fejleszti ismeretterjesztési céllal, végzettséget vagy képzést az Üzemeltető és a nyilvánosan elérhető anyagai nem adnak. Az Üzemeltető nem vállal felelősséget arra nézve, hogy az általa a Honlapon elérhetővé tett anyagokban foglaltak megvalósítása a Felhasználó részéről sikeresen teljesíthető, és arra nézve sem, hogy sikeres megvalósítás esetén is elegendő a Felhasználó céljainak az eléréséhez. 

A Honlapon lehetőség van kulcsszó alapján Terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelő Termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg.

A Honlapra bármely Felhasználó/Ügyfél beléphet. Az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy az Ügyfélnek/Vásárlónak a Megrendelés leadásához való jogosultságát és hozzáférését és/vagy valamely fizetési mód választását majd alkalmazását korlátozza, amennyiben az adott Ügyfél/Vásárló a Honlapon végzett tevékenységével veszélyeztetheti a Honlap zavartalan működését és/vagy tevékenységével az Üzemeltetőnek kárt okozhat. Ezen esetben az Ügyfél/Vásárló az Üzemeltetőhöz fordulhat, ahol a korlátozás(ok) indokairól tájékoztatást kap.

Az Ügyfél kapcsolatba léphet az Üzemeltetővel az Üzemeltető megadott elérhetőségein keresztül. Az Üzemeltető az általa kapcsolatfelvétel céljára megadott információk valósságáért és helyességéért felel.

Ha egy adott internethálózatról az Üzemeltető megítélése szerint az átlagosnál nagyobb forgalom érkezik, az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy a Honlapot látogató Felhasználók/Ügyfelek/Vásárlók számára „captcha” típusú kód használatát vezesse be a Honlap tartalmának és valamennyi információjának a védelme érdekében.

A Honlapon történő vásárlás nem regisztrációhoz kötött. A Vásárló a Termékeket belépést követően, vagy regisztráció nélküli tudja megvásárolni. A belépés előzetes regisztrációhoz kötött.

A regisztráció és adatok megadása regisztráció nélküli vásárlás esetén

A regisztrációkor, és a regisztráció nélküli vásárlás esetén az alábbi adatokat szükséges a Vásárlónak megadnia: e-mail cím, telefonszám, születési dátum, név a számlázáshoz, számlázási cím, cégnév és adószám (ha a Vásárló nem természetes személyként rendel), valamint a szállítási cím, ha eltér a számlázási címtől. Regisztrációhoz az előbbi adatokon felül jelszó megadása is szükséges.

A sikeres regisztrációról a Vásárló e-mailben visszaigazolást kap, és a Honlapon is tájékozódhat. A Vásárló a regisztrációjának törlését e-mailben bármikor kérheti az Üzemeltetőtől. 

A belépési adatok titokban tartásáért a Vásárló felelős. A Vásárló felelős az adatai frissítéséért, valamint köteles az Üzemeltetőnek bejelenteni, ha tudomására jutott, hogy az adataival harmadik fél visszaélt. Elfelejtett jelszó esetén a Honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre. Amennyiben a Vásárló korábban már regisztrált, a megrendelési folyamat az e-mailcímének és jelszavának megadásával folytatható.

Az Ügyfél felel a Saját fiókjába történő belépésért, annak adott esetben történő automatikussá tételéért és a belépéshez szükséges jelszó meghatározásáért, megadásáért, valamint annak harmadik személy részére történő esetleges továbbításáért, hozzáférhetővé tételéért. Az ezekből eredő mindennemű felelősség az Ügyfelet terheli. A Saját fiókból leadott megrendelésért és az ahhoz kapcsolódó mindennemű, ügyféloldali tevékenységért a Saját fiók tulajdonosa felel, az Üzemeltető e-tekintetben felelősségét kizárja.

A Felhasználó a regisztráció során és az Ügyfél a Megrendelés leadásakor köteles valós adatokat megadni. A Felhasználó felelős azért, hogy az általa megadott adatok megfelelnek a valóságnak, illetve a teljesség és az időszerűség követelményének. Amennyiben az Üzemeltető tudomására jut, hogy a Felhasználó/Ügyfél által megadott adatok köre nem valós elemeket (is) tartalmaz, jogosult az Ügyfél Saját fiókjához való hozzáférését korlátozni, illetve az Ügyfelet a www.getyourconcept.hu használatából kizárni. 

Az Üzemeltető jogosult az Ügyfél Saját fiókjához való hozzáférését korlátozni, illetve az Ügyfelet a www.getyourconcept.hu használatából kizárni abban az esetben is, ha az Ügyfél visszaélésszerűen használja a www.getyourconcept.hu Honlapot, illetve annak a szolgáltatásait. A Honlap visszaélésszerű használatának minősül például, ha az Ügyfél több Termékre rendelést ad le, ám azokat önhibájából, szándékosan a Termékek kézbesítése során, vagy azok átvételi helyre történő megérkezését követően nem veszi át.

A Megrendelés és vásárlás menete

3.1 A Termék kiválasztása

A Termékek különböző kiszerelésben kerülnek értékesítésre. A Honlapon a Termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, azok illusztrációként szerepelnek. A Termékek vonatkozásában a Honlapon megjelölt árak bruttó árak, tartalmazzák a mindenkor hatályos jogszabályok alapján felszámítandó általános forgalmi adót. A Termékek ára magában foglalja a csomagolás és a szállításhoz szükséges csomagolás költségét is. A Termékek feltüntetett ára nem tartalmazza a szállítási költségeket, azok a rendelési folyamat során kiválasztott „Szállítási Lehetőségek” menüpont alatt látszanak. A Vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház Termékei közül. A Vásárló vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt Terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett Termékeket, valamint a számla végösszegét és a regisztrált Vásárló által a belépés után kosárba helyezett Termék esetén a szállítási költséget is. Itt ellenőrizhető a Vásárló rendelésének a helyessége, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, amelyeket a Vásárló igény szerint módosíthat, javíthat. A Kosár automatikusan kiszámítja a rendelés Végösszegét.

3.2 Vételár

A Vételár forintban értendő és tartalmazza a 27%-os áfát. Egyes Termékek Vételára a fentiektől eltérően 18%-os áfát, más Termékek Vételára 5%-os áfát tartalmaz.

 Az Üzemeltető jogosult a Vételárat módosítani, azonban a Vételár módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre. 

Ha az Üzemeltető a Vételárat hibásan tüntette fel, és Megrendelés érkezett az adott Termékre, de szerződést még nem kötöttek a felek, úgy az alábbiak szerint jár el az Üzemeltető:

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül a 0 Ft-os Vételár, továbbá a kedvezményesen kínált, de a kedvezményes összeget tévesen (számítási hibával vagy elírással) feltüntető Vételár (például 1000 Ft-os Vételárú Termék 10 %-os kedvezménnyel 500 Ft Vételárért feltüntetve).

Ha a Termék Vételára hibásan került feltüntetésre, és az Ügyfél megrendelte a hibásan feltüntetett Vételárú Terméket, akkor az Üzemeltető felajánlja az Ügyfélnek a Termék tényleges, valós, helyesen számított Vételáron történő megvásárlásának lehetőségét, amely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli a tényleges, valós, helyesen számított Vételáron a Terméket, vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a Megrendelést.


3.3 A Megrendelés véglegesítése (ajánlattétel)

A Honlapon keresztül az Ügyfél/Vásárló elektronikus úton Megrendelést adhat le oly módon, hogy a kiválasztott Termék(ek)et a Kosárba helyezi, egyúttal megadja a kiválasztott Termék darabszámát, a Megrendelés teljesítéséhez szükséges szállítási és számlázási adatokat, valamint kiválasztja a fizetési és az átvételi módot. A Termék(ek) Kosárba helyezése még nem jelenti a Megrendelés véglegesítését.

Ha a Vásárló a Kosár ellenőrzése során megfelelőnek tartja a Kosárban elhelyezett Termékeket, azok mennyiségét, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni a Termékeket, akkor a „Pénztár” gombra kattint. 

A regisztrált Vásárló a rendelését a belépést követően tudja véglegesíteni.  A Vásárló egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt Termékeket, azok Vételárát és mennyiségét. Adatbeviteli hibák esetén javíthat a megadott adatokon, illetve a már megadott szállítási cím(ek)hez további új szállítási címet rögzíthet.

Regisztráció nélküli vásárlás esetén a Vásárlónak meg kell adnia a Honlapon megjelölt, a Megrendelés elfogadásával létrejövő szerződés teljesítéséhez szükséges adatokat (ezek különösen: név, lakcím, telefonszám, e-mailcím), ezt követően tudja ellenőrizni a megrendelni kívánt Termékeket, azok Vételárát és mennyiségét. Ha regisztrált Vásárló belépés nélkül kíván rendelni, a Honlap a Vásárló által megadott adat(ok)nak a regisztrált Vásárlók bármelyikének adatával való egyezősége esetén felajánlja a Vásárlónak a belépés lehetőségét, elfelejtett jelszó esetén a jelszóemlékeztető szolgáltatást. 

A Vásárló a következő lépésben kiválasztja a megfelelő szállítási módot és a regisztráció nélkül Vásárló a szállítási címet.

Ezt követően a Vásárló kiválasztja a megfelelő fizetési módot. A Honlapon választható fizetési módok: bankkártyás online fizetés, átutalás és utánvétes fizetés bankkártyával. Bankkártyával a Barion azonnali fizetési rendszerén keresztül történik a fizetés.

A Vásárló köteles a Megrendelés tartalmát ellenőrizni (ideértve a Termékek fajtáját, mennyiségét, a Vásárló rögzített adatait, a szállítási módot, szállítási adatokat és a fizetés módját). Ha a Vásárló egyetért a Megrendelés tartalmával, akkor a Megrendelés elküldéséhez a „Megrendelés” gombra kattint.

A Honlapon közölt információk nem minősülnek az Üzemeltető részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó Megrendelések esetén a Vásárló minősül ajánlattevőnek. 

A Megrendelés véglegesítésével a Vásárló kijelenti, hogy az általa megadott, a vásárláshoz szükséges adatok a valóságnak megfelelnek, és elfogadja, hogy azokat az Üzemeltető a Megrendelés teljesítése céljából felhasználja, kezelje, a szállítást végző fuvarozó személynek átadja, és különösen, hogy szükség esetén, az Üzemeltető felvegye a kapcsolatot vele a megadott elérhetőségek (email vagy telefon) bármelyikén. 

A Megrendelés véglegesítésével az Ügyfél vállalja, hogy az általa megjelölt fizetési módon a Megrendelés ellenértékét kiegyenlíti, ennek elmaradása esetén a Megrendelés teljesítését az Üzemeltető megtagadhatja. Ha a Vásárló a megrendelés elküldése után (pl.: az automatikus visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot, azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni az Üzemeltető felé. Megrendelési szándéktól függetlenül a Vásárló a regisztráció során megadott adatait tudja módosítani. A megrendelt Termékek szállítására vonatkozóan már a fuvarozó cég küld információt.

A Vásárló a „Megrendelés” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és vételi nyilatkozata – az Üzemeltető jelen ÁSZF szerint e-mailben küldött visszaigazolása esetén – a Végösszeg megfizetésének kötelezettségét vonja maga után. A Vásárlót a vételi ajánlata 48 órás időtartamban köti. Ha az Üzemeltető a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza a Vásárló ajánlatát, a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttsége alól.

A Vásárlónak a Megrendelés során, regisztrált Vásárlónak a belépést követően is, a Vásárlónak a Megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az általa bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha a Vásárló már a következő oldalra lépett). A Vásárló felelőssége, hogy az általa megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, mert az általa megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a megrendelt Termék. 

A rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége az Üzemeltető által küldött visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és ezáltal meggátolhatja a szerződés létrejöttét. Amennyiben a Vásárló a Megrendelés véglegesítését követően az adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül kezdeményeznie kell a Megrendelése módosítását. A hibás Megrendelés módosítását a megrendeléskor megadott e-mail címről küldött e-mail útján jelezheti Vásárló az Üzemeltető felé.

3.4 A rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte

A Vásárló bármilyen időpontban adhat le a Megrendelést a Honlapon. Az Üzemeltető vállalja, hogy legkésőbb a Vásárló ajánlatának elküldését követő munkanap során e-mail útján visszaigazolja a Vásárló ajánlatát.  A szerződés akkor jön létre a Felek között, amikor az Üzemeltető által küldött visszaigazoló email a Vásárló számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.

A Megrendelés alapján a Felek között elektronikus úton kötött szerződés jön létre, amelyre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadók.

Elküldött és visszaigazolt Megrendelés lemondására/módosítására az Üzemeltető „Feldolgozva” című státuszüzenet megküldéséig a hello@getyourconcept.hu e-mailcímre küldött e-mail útján van lehetőség, a megrendelő pontos adatainak megadásával.

Az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy a Vásárló által leadott Megrendelést indokolás nélkül elutasítsa. Az Üzemeltető jogosult arra is, hogy a Megrendelésben szereplő Termékek mennyiségéből – a készlettől függően – kevesebbet igazoljon vissza. Erről a Vásárlót e-mailen értesíti. Ilyen esetben az Üzemeltető a Vásárló által már kifizetett, azonban az Üzemeltető által vissza nem igazolt Termékek Vételárát a Vásárló részére a Vásárló által megadott bankszámlára történő átutalás útján visszatéríti. A Felek megállapodhatnak a Megrendelés teljesítésének átütemezéséről és/vagy módosításáról is.

Bizonyos esetekben az Üzemeltető a Vásárló részére ajándék terméket küld. A Vásárló ilyen esetben nem jogosult az ajándék helyett az ajándék értékének megfelelő pénzvisszatérítést kérni.

3.5 Fizetési módok

Bankkártyás fizetés

A Honlapon leadott Megrendelés esetén a Vásárló gyorsan és biztonságosan fizethet bankkártyával a Barion azonnali fizetési rendszerén keresztül. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

Utánvétel

Amennyiben a Vásárló a Végösszeget a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor az „Utánvétel” fizetési módot választhatja, ebben az esetben is a Végösszeg kiegyenlítésére csak bankkártyával van lehetősége.

Átutalás

A Vásárló a Végösszeget az Üzemeltető alábbi bankszámlájára történő átutalás útján is megfizetheti: 11703044-21457500-00000000

Ebben az esetben a Vásárlónak a közlemény rovatban a Megrendelés számát fel kell tüntetnie. 

Vásárlási utalvány felhasználása

A Honlapon vásárolt ajándék vásárlási utalvány érvényességi idején belül a vásárlási utalványon szereplő Kuponkód érvényesítésével a Vásárló a Végösszeget vagy annak egy részét megfizetheti oly módon, hogy a Kosárban elhelyezett Termék(ek) megvásárlása folyamatában a Kuponkódot az erre a célra szolgáló mezőbe beírja. Ha a Végösszeg megegyezik a vásárlási utalvány összegével, akkor a Vásárlónak további fizetési kötelezettsége nincs. Ha a Végösszeg nagyobb, mint a vásárlási utalvány összege, akkor a Végösszegből a vásárlási utalvány összegét a rendszer levonja, a Vásárló pedig csak a Végösszeg vásárlási utalvány összegét meghaladó részét köteles megfizetni.  

A vásárlási utalványt egyszer lehet felhasználni. Ha a Végösszeg kisebb, mint a vásárlási utalvány összege, az Üzemeltetőt visszatérítési kötelezettség nem terheli. 

Az online fizetések esetében az Üzemeltető nem felel a Vásárlónál felmerülő bármely olyan többletköltségért, amely a Vásárló által választott fizetési módtól, vagy a Vásárló kártyakibocsátó bankjától függ (különösen, de nem kizárólagosan devizaárfolyam, egyéb költségek). A Vásárló felelős a kiválasztott fizetési mód kiválasztásából eredő következményekért.

Az Üzemeltető – a Vásárló egyidejű értesítése mellett jogkövetkezmények nélkül – törölheti a Vásárló Megrendelését, ha:

–a Vásárló online fizetési módot jelölt meg, és a kártyát kibocsátó pénzintézet a tranzakciót nem engedélyezi; és/vagy

–a Vásárló online fizetési módot jelölt meg, és az online fizetést biztosító partner nem tudja érvényesíteni a tranzakciót; és/vagy

– a Vásárló által megadott adatok nem fedik a valóságot, nem teljes körűek, vagy nem teszik lehetővé a Megrendelés teljesítését.

3.6 Átvételi módok, átvételi díjak

Futárszolgálat útján történő kézbesítés

Az Üzemeltető vállalja, hogy a megrendelt Termékeket – a szerződött, szállítást végző partnerein keresztül – a Vásárló által a Megrendelés során rögzített szállítási címre eljuttatja. 

Az Üzemeltető előzetesen tájékoztatja a Vásárlót a szállítás költségéről a Megrendelés leadásának folyamata során. Az Üzemeltető tájékoztatja a Vásárlót a Termékek kiszállításának várható időpontjáról, azonban a Termékek szállításával kapcsolatosan nyújtott információ – különösen a szállítás várható időpontja – csupán tájékoztató jellegű, az Üzemeltető azokat nem köteles tartani, nem válik szerződéses kötelezettségévé.

Az Üzemeltető vállalja, hogy a megrendelt Termékek szállítást végző partner részére történő átadásáról tájékoztatja a Vásárlót. 

A Vásárló köteles a Termékek mennyiségi és minőségi átvételét a Termékek kézbesítésekor a futár jelenlétében megtenni, amelynek során a Vásárló a csomag kibontásával egyidejűleg a futár jelenlétében köteles meggyőződni a Termék észlelhető hibáiról. Amennyiben a Vásárló a csomag kibontásakor észleli, hogy a Termék sérült, esztétikai vagy egyéb hibával rendelkezik, köteles a Termék, illetve Termékek átvételét megtagadni, és a Terméket – az erre rendszeresített űrlap egyidejű kitöltésével – a futárral visszaküldeni.

Személyes átvétel

A megrendelt Termékek személyes átvételére nincs lehetőség.

3.7 Teljesítési határidő

A Megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a Megrendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 30 nap. Az Üzemeltető késedelme esetén a Vásárló jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az Üzemeltető a póthatáridőn belül sem teljesít, a Vásárló jogosult a szerződéstől elállni.

3.8 Tulajdonjog fenntartása

Amennyiben a Vásárló korábban már úgy rendelt Terméket, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy a Termék „nem kereste” jelzéssel érkezett vissza az Üzemeltetőhöz, az Üzemeltető a Megrendelés teljesítését a Végösszeg előre történő megfizetéséhez köti.


Az Üzemeltető visszatarthatja a Termékek Vásárló részére történő átadását mindaddig, ameddig nem győződik meg arról, hogy a Végösszeg megfizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással történő fizetésnél a Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a Végösszeget és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt az Üzemeltető nem kapja meg teljes mértékben a Végösszeget). Amennyiben a Végösszeg nem került teljes mértékben kifizetésre, az Üzemeltető jogosult a Végösszeg kiegészítésére felhívni a Vásárlót a Termékek Vásárló részére átadását megelőzően.

3.9 Külföldre történő értékesítés

A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában az Üzemeltető Magyarország területén biztosítja a megrendelt Termékek kiszállítását, átvételét. A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy Vásárlónak az a fogyasztó minősül, aki valamely európai uniós tagállam állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el. Fogyasztónak az a természetes személy minősül, aki olyan célból jár el, amely kívül esik kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége körén.

A Honlapon történő vásárlás során a kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv, az Üzemeltető nem köteles más nyelven kommunikálni a Vásárlóval.

Az Üzemeltető nem köteles megfelelni a Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett Termékekkel kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről a követelményekről.

A Vásárló a jelen ÁSZF V. fejezetében foglaltak szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel.

A Végösszeg fizetése az Üzemeltető által meghatározott pénznemben valósul meg.

Az üzemeltető visszatarthatja a Termék átadását mindaddig, ameddig nem győződik meg arról, hogy a Végösszeg kifizetése sikeresen és maradéktalanul megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett Végösszeg esetén a Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a Végösszeget és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt az Üzemeltető nem kapja meg teljes mértékben a Végösszeget). Amennyiben a Végösszeg nem került teljes mértékben kifizetésre, az Üzemeltető a Termékek átadását megelőzően a Végösszeg kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.

Az Üzemeltető a magyar Vásárlókat megillető Termék átvételi lehetőségeket biztosítja a nem magyarországi Vásárlóknak is. A nem magyarországi Vásárló kérheti, hogy a Termékek szállítását saját költségén oldhassa meg külföldre. Magyarországi Vásárlót ez a jog nem illet meg.

Ha a Vásárló a vállalt saját szállítást nem oldja meg az előre egyezetetett időpontig, az Üzemeltető a szerződést felmondja és az előre megfizetett Vételárat visszafizeti a Vásárló számára.

3.10 Számlázás

A Honlapon szereplő Termékek árai forintban értendők és tartalmazzák az ÁFA-t, valamint a környezetvédelmi termékdíj-köteles termékek esetén a környezetvédelmi termékdíjat.

A Termékek Megrendelése esetén az Üzemeltető a hatályos jogszabályoknak megfelelő számlát bocsát ki a Vásárló számára a Vásárló által megadott, a számla hatályos jogszabályok szerinti kibocsátásához szükséges adatoknak megfelelően.

A számlán feltüntetésre kerül a megrendelt Termékek vételára, a fizetési mód, illetve a fizetési határidő. A Vásárló felelőssége, hogy a kiállításra kerülő számlához minden, rá vonatkozó adatot – a valóságnak megfelelően – rögzítsen. Ennek elmulasztása, illetve hiányos vagy hibás rögzítése esetén az Üzemeltető nem kötelezhető új számla kiállítására.

Az Üzemeltető a megrendelt Termékek Vételárával együtt számlázza ki a szállítási költséget és egyéb díjat is.

Az Üzemeltető a számlát elsősorban elektronikus úton bocsátja a Vásárló rendelkezésére. A kiállított számlára vonatkozó elérési link elektronikus üzenet (e-mail) formájában megküldésre kerül a Saját fiókban, vagy regisztráció nélküli vásárlás esetén a Megrendelés leadásakor megadott e-mail címre.

A Vásárló köteles az Üzemeltető részére jelezni, ha a Saját fiókban a számlázással összefüggő információk – beleértve a kiállított számlát/számlákat nem érhetőek el. 

3.11 Vis major

A Felek egyike sem vonható felelősségre a szerződéses kötelezettségek nem teljesítéséért abban az esetben, amennyiben azt részben vagy egészben olyan előre nem látható, a Felek által nem ellenőrizhető, a Felektől független ok, eset vagy körülmény eredményezi, amely lehetetlenné teszi a Felek bármelyike számára a szerződés szerinti kötelezettségek teljesítését. Ha ez a körülmény a felmerülésétől számított 15 (tizenöt) napon belül nem szűnik meg, bármely fél – a másik fél egyidejű értesítése mellett – megszüntetheti a szerződést, anélkül, hogy a másik fél kártérítési igénnyel léphetne fel.

Hírlevelek és Kereskedelmi Értesítések

A Felhasználónak/Vásárlónak lehetősége van feliratkozni az Üzemeltető által küldött Hírlevelekre és Kereskedelmi Értesítésekre. A Felhasználó/ Ügyfél /Vásárló bármikor leiratkozhat az Üzemeltető Hírleveleiről és Kereskedelmi Értesítéseiről az alábbi módokon:

Termékek vásárlása esetén az Üzemeltető hírlevelet küld a Vásárlónak a megvásárolt Termékekhez kapcsolódó, azokat jól kiegészítő hasznos ajánlatokról.

Az Üzemeltető a Felhasználó/Vásárló adatait fentieken túl marketing-kutatásra és -közvéleménykutatásra is használja. A piacelemzés és a közvéleménykutatás során gyűjtött adatokat az Üzemeltető hirdetési céllal nem használja. Részletes információ (különösen a közvéleménykutatások értékeléséről) a vonatkozó felmérésben, és a nyilvánosságra hozatal helyén található. A kutatásban rögzített válaszokat az Üzemeltető nem küldi meg harmadik személynek, és nem is hozza őket nyilvánosságra. A marketing-, és piacelemzés céljával kezelt adatok kezelése ellen a Vásárló/Felhasználó költségek nélkül tiltakozhat a leiratkozás linkre kattintva, vagy az Üzemeltetővel kapcsolatba lépve.

Életmódváltó tanácsadás szerződéses feltételei

A Felhasználó a Honlapon a Termékeken kívül Életmódváltó tanácsadás szolgáltatást is vásárolhat. A vásárlás menete megegyezik a Termékek megvásárlásának III. fejezet 3.1, 3.2, 3.3, 3.5, 3.10 és 3.11 pontokban írt feltételeivel. 

Az Életmódváltó tanácsadásra vonatkozó szerződés létrejötte:

A szerződés akkor jön létre, ha a Vásárló az Életmódváltó tanácsadást a III. fejezetben foglalt feltételek szerint megrendelte, az ellenértékét kiegyenlítette és az Üzemeltető a megrendelést a III. fejezet 3.4 pontjában foglaltak szerint visszaigazolta. 

A tanácsadási szerződés megrendelését és a tanácsadás ellenértékének Vásárló általi maradéktalan megfizetését követően a megrendelést visszaigazoló e-mailben az Üzemeltető kérdőívet küld el a Vásárló részére, amelyben a Vásárló  azokat az információkat adhatja meg az Üzemeltetőnek, amelyek szükségesek ahhoz, hogy az Életmódváltó tanácsadás megtörténhessen és az Életmódváltó Konzultáció során, illetve az Ajánlás és 28 napos Étrendben az Üzemeltető érdemi, valóban személyre szabott tanácsokat nyújthasson. 

A Vásárló a kitöltött kérdőívet a tanacsadas@getyourconcept.hu e-mailcímre küldi vissza, majd ezt követően Életmódváltó Konzultációs időpontot foglal a Honlapon. 

A kérdőív Üzemeltető részére történő visszaküldésével az Életmódváltó tanácsadás szerződés teljesítése megkezdődik, az Üzemeltető az Életmódváltó Konzultáció időpontjáig a Vásárló által megadott információkat kiértékeli. 

Az Életmódváltó Konzultáción lehetőség van a felmerülő kérdéseket tisztázni, az életmód és/vagy szokások problémás területének/inek azonosítására, összefüggések feltárására, a tápanyagok szükséges arányainak, javasolt ételek elkészítési módjainak a megismerésére, a mozgás, alvásminőség, stressz, folyadékfogyasztás, étrendkiegészítők aktuális helyzetének elemzésére, összefüggések feltárására. Az Életmódváltó Konzultáció során a Vásárló új szokások beépítésére kap javaslatot, illetve a javasolt étrend alapelveit is megismeri. 

Az Üzemeltető az Életmódváltó Konzultáción elhangzottakat elektronikusan Ajánlás és 28 napos Mintaétrend formájában az Életmódváltó Konzultációt követő maximum 3 munkanapon belül elküldi a Vásárló által megadott e-mailcímre.

Az Életmódváltó Konzultációt követő maximum 3 hónapon belül a Vásárló Kontroll konzultációs időpontot foglalhat. A Kontroll konzultáció foglalása az Életmódváltó tanácsadás megrendelésével azonos módon, a III. fejezet hivatkozott pontjaiban ismertetett feltételek mellett történik. A Kontroll konzultáció Vásárló általi megrendelése és az ellenérték maradéktalan kiegyenlítését követően az Üzemeltető a visszaigazoló e-mailben egy egyszerűsített kérdőívet küld el a Vásárló részére. 

A kitöltött egyszerűsített kérdőívet a Vásárló a tanacsadas@getyourconcept.hu e-mailcímre küldi vissza. Az egyszerűsített kérdőív visszaküldésével a Kontroll konzultációs tanácsadási szerződés teljesítése megkezdésre kerül. A Vásárló az egyszerűsített kérdőív visszaküldését követően foglalhat a Honlapon Kontroll konzultációs időpontot. 

A Honlapon lehetőség van a megvásárolt ajándék vásárlási utalvány felhasználásával Életmódváltó tanácsadás szolgáltatás megrendelésére is. Az ajándék vásárlási utalvány birtokosa a vásárlási utalvány érvényességi idején belül jelentkezhet és az ajándék vásárlási utalvány felhasználásának eljárásával (III. fejezet 3.5 pont) megegyező módon rendelhet Életmódváltó tanácsadást is. 

Fogyasztói tájékoztató

Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról

Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül.
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát

a) Termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a Terméknek,
ab) több Termék adásvételekor, ha az egyes Termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott Terméknek,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, amely határidő 14 nap. A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a Termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

b) Szolgáltatás megrendelése esetén a szolgáltatásra vonatkozó szerződés megkötésének a napját követő 14 napon belül gyakorolhatja.

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésének m) pontja szerint a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

Az Üzemeltető Életmódváltó tanácsadás keretében végzett egyes tevékenységei a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésének m) pontja alá tartoznak.

A Honlapon megrendelhető Életmódváltó tanácsadás (és az Életmódváltó tanácsadást igénybevett Vásárló részéről igénybe vehető Kontroll konzultáció) esetében a fogyasztó kifejezetten elfogadja, hogy a kérdőív (Kontroll konzultáció esetében az egyszerűsített kérdőív kitöltésével) és a tanacsadas@getyourconcept.hu e-mailcímre történő visszaküldésével az Üzemeltető az Életmódváltó tanácsadási szerződés teljesítését megkezdi, a fogyasztót a kérdőív visszaküldését követően elállási jog nem illeti meg. A kérdőív visszaküldésének a ténye egyben azt igazolja, hogy a fogyasztó a tanácsadási szerződés teljesítésének megkezdését kérte és beleegyezett abba, hogy elállási jog nem illeti meg. Erről az Üzemeltető a fogyasztót a kérdőívben tájékoztatja. 

A fogyasztó a tanácsadási szerződéstől a kérdőív visszaküldését megelőzően elállhat, ha az elállási nyilatkozatát a tanácsadási szerződés megkötését követő 14 napon belül eljuttatja az Üzemeltető részére.


Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a Honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 14 napos határidőn belül elküldi az alábbiak szerint: A fogyasztó az elállási nyilatkozatát az Üzemeltető székhelyére postai úton, vagy email címére elektronikus úton, elektronikus levél útján köteles megküldeni. A fogyasztó akkor küldi el határidőben az elállási nyilatkozatát, ha a határidő lejárta előtt az írásbeli nyilatkozatot postára adja vagy az elállási nyilatkozatot tartalmazó elektronikus levelet a határidő lejárta előtt az Üzemeltető e-mailcímére elküldi. A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

Az Üzemeltető a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles e-mailben visszaigazolni. 

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Üzemeltető legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül köteles visszatéríteni a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Az Üzemeltető visszatérítési kötelezettsége azonban nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre. Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Üzemeltető nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn az Üzemeltető visszatérítési kötelezettsége.

A fogyasztó jogszabálynak megfelelő elállása vagy felmondása esetén az Üzemeltető a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Üzemeltető a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Üzemeltetőt felelősség nem terheli.

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a Terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Üzemeltetőnek vagy az Üzemeltető által a Termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a Terméket a határidő lejárta előtt elküldi vagy az Üzemeltetőnek vagy az Üzemeltető által a Termék átvételére meghatalmazott személynek átadja.

A fogyasztó viseli a Termék visszaküldésének közvetlen költségét. A Terméket az Üzemeltető címére kell visszaküldeni.

Az Üzemeltető mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a Terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A fogyasztó a Termékeket utánvéttel vagy portósan feladva nem jogosult visszaküldeni. 

A fogyasztó a Terméket hibátlan állapotban, hiánytalanul, bontatlan csomagolásban köteles visszaküldeni. A fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a visszaszolgáltatott Termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a Termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Ha a Termék élelmiszer, annak fogyasztó általi megkóstolása/megízlelése kifejezetten nem minősül a Termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatnak, ezért a fogyasztó ezekért felelősséggel tartozik. Az Üzemeltető egészségvédelmi vagy higiéniai okokból felbontott ás/vagy sérült csomagolású, és/vagy hiányos mennyiségű Terméket nem köteles visszavenni, mely esetben visszatérítési kötelezettsége sincs.

A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben, így különösen:

  1. olyan Termék vonatkozásában, melynek csomagolása az átvételt követően a fogyasztó közrehatása miatt sérült meg vagy azt a fogyasztó bármilyen mértékben felbontotta;
  2. olyan zárt csomagolású Termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
  3. olyan nem előre gyártott Termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan Termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző Termék tekintetében;
  5. olyan Termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más Termékekkel.

A termékszavatosságra, kellékszavatosságra vonatkozó tájékoztatás fogyasztói szerződésekre vonatkozóan

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú mellékletének alkalmazásával készült.

A Fogyasztói tájékoztató kizárólag fogyasztónak minősülő Vásárlókra vonatkozik, a fogyasztónak nem minősülő Vásárlóra vonatkozó szabályok külön fejezetben szerepelnek.

A szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói szerződés esetében

A Terméknek és a teljesítésnek a teljesítés időpontjában meg kell felelnie a 373/2021. (VI.30.) Korm. rendeletben foglalt követelményeknek.  

Az Üzemeltető hibásan teljesít, ha a Termék hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad, feltéve, hogy  

a) az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt az Üzemeltető végezte el, vagy az Üzemeltető felelősségvállalása mellett végezték el; vagy

b) az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe helyezés az Üzemeltető által – illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által – rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye.

Kellékszavatosság

A Vásárló az Üzemeltető hibás teljesítése esetén az Üzemeltetővel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv, valamint fogyasztói szerződés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet szabályai szerint.

A Vásárló – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Üzemeltető számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Vásárló a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Üzemeltető adott okot.

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott Termék értékének különbözetével.

A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul bejelenteni az Üzemeltetőnek. A hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közölt hibának kell tekinteni. A Vásárló a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl a fent ismertetett kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vásárló a Terméket rendeltetésszerűen nem tudja használni. A Termék kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a Vásárló kellékszavatossági igényének elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

Fogyasztói szerződés esetében ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy a Termék teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már a Termék teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a Termék természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A Vásárló a teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igényét úgy érvényesítheti, hogy a hibát közli az Üzemeltetővel és igazolja, hogy a Terméket az Üzemeltetőtől vásárolta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után a Vásárló a fentieken túl köteles bizonyítani azt is, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

A Termék kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát az Üzemeltetővel.

A fogyasztónak a Terméket a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében az Üzemeltető rendelkezésére kell bocsátania.

Az Üzemeltető megtagadhatja a Termék szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne az Üzemeltetőnek, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a Termék hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

  1. az Üzemeltető nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette az alábbi feltételeket

aa)az Üzemeltető köteles a saját költségére biztosítania a kicserélt áru visszavételét

ab) ha a kijavítás vagy kicserélés olyan Termék eltávolítását teszi szükségessé, amelyet a Termék jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő Termék eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított Termék üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

  1. az Üzemeltető megtagadta a Termék szerződésszerűvé tételét
  2. ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy az Üzemeltető megkísérelte a Termék szerződésszerűvé tételét
  3. a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá, vagy
  4. az Üzemeltető nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy az Üzemeltető észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja a Terméket szerződésszerűvé tenni.

Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, az Üzemeltetőt terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva – részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg az Üzemeltető nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga az Üzemeltetőnek címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott Termékeknek csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás Termék tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb Termék vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő Termékeket tartsa meg.

Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott Termékek egy része tekintetében szünteti meg, úgy a Fogyasztónak az Üzemeltető költségére vissza kell küldenie az Üzemeltető részére az érintett Terméket és miután az Üzemeltető a Terméket vagy a Termék visszaküldését alátámasztó igazolást átvette, köteles haladéktalanul visszatéríteni a Fogyasztó részére az érintett Termék vonatkozásában teljesített Vételárat.

Termékszavatosság

A Termék hibája esetén a Vásárló – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás Termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A Termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Vásárló a Termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényt kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben lehet gyakorolni. A Termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  1. a Terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  2. a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
  3. a Termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő a fentiek közül egy okot bizonyítania.

A Vásárló tudomásul veszi, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt Termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Üzemeltető jótállásra köteles a Kormányrendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek, valamint az ott meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei értékesítése esetén. Az Üzemeltetőnek a Fogyasztónak minősülő vásárló számára jótállási nyilatkozatot kell átadnia. A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani, legkésőbb a Termék teljesítésének időpontjában.

A jótállási nyilatkozatban fel kell tüntetni:

A Vásárló a jelen ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy számára a tájékoztatás elektronikus úton vagy a Vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson. 

A Honlapon értékesített egyes Termékek esetében a gyártó a jogszabályban meghatározott jótálláshoz képest eltérő feltételekkel jótállást, illetve garanciát vállal. A gyártó által vállalt garancia vagy jótállás feltételeiről az Üzemeltető az egyes Termékek ismertetőjében nyújt tájékoztatást. 

A Vásárló jótállási joga alapján kijavítási vagy kicserélési igénnyel élhet, a jogszabályban biztosított esetekben árleszállítást kérhet, vagy végső soron elállhat a szerződéstől, ha a jótállásra kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

A Vásárló a kijavítás iránti igényét választása szerint az Üzemeltető székhelyén és az Üzemeltető által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető. A jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:

  1. 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
  2. 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
  3. 250 000 forint eladási ár felett három év.

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

A jótállási határidő a Honlapon értékesített Termékek, mint fogyasztási cikkek esetében a Vásárló részére történő átadásakor indul. 

A kijavítás esetén az Üzemeltetőnek törekedni kell arra, hogy az igénybe vett javítószolgálat a kijavítást 15 napon belül elvégezze. A kijavításra nyitva álló határidő a fogyasztási cikk átvételekor indul.

Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Üzemeltető a Vásárlót köteles tájékoztatni a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során az Üzemeltető vagy az igénybe vett javítószolgálat megállapította, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában az Üzemeltető köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, az Üzemeltető köteles a Vásárló által bemutatott, a fogyasztási cikk Vételárának megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett Vételárat nyolc napon belül a Vásárló részére visszatéríteni.

Ha az Üzemeltető nem tudja a fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani, a kijavítás későbbi határidőben is teljesíthető, ha a Vásárló ehhez hozzájárult. Ha a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül ki kell cserélni. Ha a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, de a fogyasztási cikk cseréjére sincs lehetőség, abban az esetben a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell számára a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül visszatéríteni.

Ha a fogyasztási cikk 4. alkalommal hibásodik meg, a Vásárló jogosult az Üzemeltetőtől:

  1. kijavítást igényelni, vagy
  2. a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Vételár arányos leszállítását kérni, vagy
  3. a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztási cikket az Üzemeltető költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, vagy
  4. amennyiben a Vásárló ezen jogaival (kijavítás, árleszállítás és mással kijavíttatás az Üzemeltető költségére) nem él, vagy ezekkel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára 8 napon belül a fogyasztási cikket ki kell cserélni, ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, akkor a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell nyolc napon belül visszatéríteni a Vásárló számára.

.

 Ha a fogyasztó a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó új tartós fogyasztási cikkfogyasztási cikknek minősülő Termék meghibásodása miatt a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, az Üzemeltető köteles a Terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Az Üzemeltető a jótállási kötelezettsége alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

A Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. A Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Az áruk megfelelőségének szavatolására vonatkozó termékszavatosságra, kellékszavatosságra vonatkozó tájékoztatás fogyasztónak nem minősülő Vevők esetében

Fogyasztónak nem minősülő Vásárló – választása szerint– az egyébként a fogyasztót megillető kellékszavatossági igényekkel élhet:kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Üzemeltető számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Vásárló a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Üzemeltető költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló köteles viselni, kivéve, ha az áttérés indokolt volt, vagy arra az Üzemeltető adott okot.

Fogyasztónak nem minősülő Vásárlók esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év, amely a teljesítés (átadás) napján indul.

Termékszavatosság és Jótállás

A termékszavatosság, valamint a kötelező jótállás csak fogyasztónak minősülő Vásárlót illet meg.

Amennyiben az Üzemeltető vagy a Termék gyártója vagy forgalmazója a Termékhez önként jótállás biztosít, ezt a Termék ismertetőjében vagy annak megvásárlása során külön jelzi. Amennyiben a gyártó a Termékhez kapcsolódóan a fogyasztónak nem minősülő vásárlókra is kiterjedő gyártói jótállást biztosít, azt a Vásárló közvetlenül a gyártónál érvényesítheti.

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

Panasz

A fogyasztó a Termékkel vagy az Üzemeltető tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Telefon: +36-30-760-1860

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti az Üzemeltetővel a panaszát. A panasz tárgya lehet az Üzemeltetőnek, vagy az Üzemeltető érdekében vagy javára eljáró személynek a Termék fogyasztó részére történő értékesítésével közvetlenül kapcsolatban álló magatartása, tevékenysége vagy mulasztása.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Üzemeltető a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg a panaszról felvett jegyzőkönyvet is meg kell küldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt az Üzemeltető – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Az Üzemeltető panaszt elutasító álláspontját indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a fogyasztó neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

Az Üzemeltető a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén az Üzemeltető köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy az Üzemeltető a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. 

Ha az Üzemeltető és a fogyasztó között fennálló vita a tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztó az alábbi jogérvényesítési lehetőségek közül választhat: 

Fogyasztóvédelmi eljárás

A fogyasztó panaszt tehet a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/

Bírósági eljárás

A fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Békéltető testületi eljárás

Ha az Üzemeltető a fogyasztó panaszát elutasítja, úgy a fogyasztó jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az Üzemeltetővel közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

Az Üzemeltetőt a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a békéltető testület felhívására válasziratot küldeni, továbbá a békéltető testület előtt megjelenni („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Ha az Üzemeltető székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti vármegyébe van bejegyezve, az Üzemeltető együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

Ha az Üzemeltető a fenti együttműködési kötelezettségét megszegési, akkor a fogyasztóvédelmi hatóság kötelező bírságot szab ki, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. 

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület kérésre tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani (pl. levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján). A kérelemnek tartalmaznia kell

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  5. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  7. a testület döntésére irányuló indítványt,
  8. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről. Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást is.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Postacím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36
Telefonszám: 06-72-507-154
Mobil: +36 20 283-3422
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: www.baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Postacím: 6001 Kecskemét, Pf.228.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-70-938-4765, 06-70-938-4764
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: bekeltetes@bmkik.hu
Honlap: www.bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-090
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Postacím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszám: +36-1-488-21-31
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap: www.bekeltetesgyor.hu
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710; 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hunemes.brigitta@hbkik.hu
Honlap: www.hbmbekeltetes.hu
Heves Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Hadnagy u. 6. fsz. 1.
Postacím: 3300 Eger, Faiskola u. 15.
Telefonszám: 06-36-416-660/105-ös mellék
Mobil: 06-30-967-4336
E-mail: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 303-304.
Mobil: 06-20-373-2570
E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
Honlap: www.jaszbekeltetes.hu
Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-010; 06-34-513-012
Mobil: 06-30-201-1647; 06-30-201-1877
E-mail: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Honlap: www.nkik.hu
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: http://panaszrendezes.hu/
Somogy Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-000
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: +36-42-420-280
Fax: +36-42-420-180
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Honlap: www.bekeltetes-szabolcs.hu
Tolna Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hut-tiv@tmkik.hu
Vas Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-506-645
Fax: 06-94-316-936
E-mail: pergel.bea@vmkik.hu
Honlap: www.vasibekelteto.hu
Veszprém Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 115-116.
Telefonszám: 06-88-814-121; 06-88-814-111
E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu
Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu
Zala Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Honlap: www.bekelteteszala.hu

Online vitarendezési honlap

Az Európai Bizottság által létrehozott honlap, ahol a fogyasztónak regisztrációt követően lehetősége nyílik online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáinak a rendezésére, elkerülve a bírósági eljárást. 

A lent megadott honlapon a fogyasztó  és a kereskedő, akivel szemben a fogyasztónak panasza van, közösen kiválaszthatja azt a testületet, amely előtt a panaszt megvizsgáltatni és kezelni kívánják. 

Az online vitarendezési honlap elérhetősége: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Egyéb rendelkezések

Részleges érvénytelenség

Ha a jelen ÁSZF valamely része vagy rendelkezése érvénytelen, kikényszeríthetetlen vagy ilyenné válik, ez nem érinti az ÁSZF fennmaradó, az érvénytelen vagy kikényszeríthetetlen rendelkezése nélkül is alkalmazható rendelkezéseinek érvényességét. Ebben az esetben az Üzemeltető köteles a jelen ÁSZF érvénytelen vagy kikényszeríthetetlen rendelkezése helyébe olyan, az alkalmazandó jogszabályok által megengedett új rendelkezést léptetni, amely az érvénytelen vagy kikényszeríthetetlen rendelkezésnek a leginkább megfelel vagy ahhoz a lehető legközelebb áll.

Szellemi tulajdon

A Honlapon feltüntetett logók, grafikai elemek, kereskedelmi védjegyek, képek, videók, animációk, multimédia szövegek, az Üzemeltető által nyilvánosan hozzáférhetővé tett cikkek és/vagy bármely egyéb tartalom az Üzemeltető tulajdonát képezi, szerzői jogi műnek minősül, és az Üzemeltető ezzel kapcsolatban minden jogát fenntartja. A Felhasználó ezeket személyes felhasználás céljából letöltheti, másolhatja, illetve használhatja a jelen ÁSZF rendelkezéseivel összhangban. A személyes felhasználáson túl a Felhasználó/Ügyfél/Vásárló – az Üzemeltető kifejezett, írásos hozzájárulása nélkül – nem jogosult a fentieket másolni, terjeszteni, közölni, harmadik félnek átküldeni, módosítani és/vagy más módon megváltoztatni, felhasználni, illetve az eredetitől eltérő bármely más kontextusba helyezni.

A Honlapról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni az Üzemeltető írásbeli hozzájárulása esetén is csak a Honlapra, illetve az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

Tilos a Honlapon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése az Üzemeltető írásos hozzájárulása nélkül. 

Magatartási kódex 

Az Üzemeltető nem alkalmaz a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény szerinti magatartási kódexet.

A személyes adatok kezelése

A Honlap személyes adatok kezelésére vonatkozó Adatkezelési tájékoztatója jelen Általános Szerződési Feltételek részét képezi, a szabályzat az alábbi linken érhető el:

https://www.getyourconcept.hu/adatkezelesi

Cookie-k (süti) használata

A Honlap sütiket használ. A sütikkel kapcsolatos tevékenység leírását az Adatkezelési tájékoztató …. pontja, valamint a cookie tájékoztató (https://www.getyourconcept.hu/cookiepolicy) tartalmazza részletesen.

mockup_ebook

Ingyenes ebook

Jó, de hogyan kezdjek hozzá?

Az életmódváltásod akkor lesz sikeres, hogyha fenntartható módon lépésről lépésre építed be az új, egészséges szokásokat az életedbe.

Ha az alábbi adatok megadásával feliratkozol hírlevelünkre, hálánk jeléül küldjük az ingyenes e-bookot Neked. Ha csak az általános energiaszintedet szeretnéd növelni, a koncentrációdat javítani, vagy akár felpörgetni az immunrendszeredet, az e-bookban szereplő néhány tippel szeretnénk ehhez hozzájárulni.